האם אתה מכבה שריפות או בעל עסק מצליח?
כשרוב הזמן אתה במחשבות של "איך לסגור את החודש" במקום איך לייצר (רשום מספר שבא לך) בחודש, אתה עסוק בלכבות שריפות.
על פניו זה תהליך פשוט, שאמור להתנהל בצורה הבאה:
1) לעסק יש מוצר או שירות.
2) לקוח שרוצה לרכוש משאיר את הפרטים שלו בתור ליד.
3) נציג מבית העסק והלקוח משוחחים ונסגרת עסקה.
ומצד שני, ליד לא טוב יכול לבזבז זמן ומשאבים יקרים אחרים לעסק.
באמת קיבלתם כמה פניות של לקוחות פוטנציאליים.
וחלק אחר כבר הספיקו לסגור עם המתחרים שלכם.
זאת הרגשה לא נעימה וגם בזבוז אדיר של כספים.
החוויה הלא נעימה הזו גורמת להרבה מאוד עסקים לחשוב שכל הפרסום הזה בכלל לא עובד, והם נשארים משועבדים להפניות או לשיווק פסיבי מפה לאוזן. זה מונע מהעסק שלהם לצמוח ולעזור להם להשיג את המטרה שלשמה הם פתחו אותו לראשונה.
הסיבה הראשונה היא כי בקמפיין לידים ישיר, הלקוחות שמגיבים הם אלו שיש להם דחיפות גבוהה לרכוש, בגלל זה הם נוטים להשאיר פרטים בכל מיני דפי נחיתה וצור קשר באתרים. מי שנותן להם את ההצעה הכי זולה והכי מהר זוכה.
ולפעמים, הם בכלל לא זוכרים שהם השאירו פרטים כי זה היה פשוט צורך רגעי שנשכח ברגע שהם השאירו פרטים.
הדרך לפתור את זה היא לאסוף לידים שמתעניינים לרכוש את מה שאתם מציעים, עוד לפני שהדחיפות שלהם עולה. ברגע שאספתם את הליד, להמשיך לשמור איתו על קשר לאורך זמן, בעזרת דיוור במייל לדוגמה, עד שהוא יהיה מוכן לקנות. ברגע שהצורך שלו לרכוש יהיה בשיאו, נחשו מי יהיה הראשון אליו הוא יפנה… אליך!
"הא… כי אנחנו הכי [טובים/זולים/מוכרים/ותיקים]?" עונה הקול בחצי תשובה, חצי שאלה.
אבל מה שאני כן יודע, זה שאם נציג המכירות צריך להתאמץ יותר מידי כדי להצדיק את עצמו ללקוח שצריך את המוצר או השירות, יש פה בעיה, והבעיה מתחילה עוד לפני שהלקוח בכלל מתעניין במה שאתה מוכר ומשאיר פרטים.
ואולי אתה לחוץ ללידים ולא בא לך להעביר את הלקוח תהליך עד הרגע שהוא ישוחח עם נציג בטלפון.
זה בסדר. אבל מה קורה מהרגע שהלקוח משאיר את הפרטים שלו, עד רגע שיחת המכירה עצמה?
אני אגיד לך מה קורה… הלקוח הפוטנציאלי שלך יחכה דקה או שתיים. ואז יעבור להשאיר את הפרטים שלו בעסק אחר. ואז בעוד אחד… ועוד אחד…
אם כבר הלקוח השאיר את הפרטים שלו אצלך, שלחו לו משהו להתעסק איתו, עד שמישהו יצור איתו קשר. זה רלוונטי מאוד לעסקים בהם בעל העסק הוא גם איש המכירות וגם מי שצריך לספק את השירות ללקוח.
מאמן מכירות סיפר לי פעם על נתון מעניין, מסתבר שהזמן הטוב ביותר לחזור ללקוח שהשאיר פרטים הוא עד 3 שעות. אחרי זה, הלקוח פשוט מתקרר.
הקפידו להמנע מ- 3 הטעויות שרשמתי למעלה, ותשימו לב איך איכות הלידים שלכם משתדרגת בכמה רמות. תחשבו על זה לידים – כל אחד יכול לייצר, האתגר הגדול מגיע כשאנו רוצים לייצר לידים חמים, ואיכותיים. לידים איכותיים וחמים יחסכו לכם המון זמן על לידים לא רלוונטיים.
אם אחוזי הסגירה שלכם מלידים קרים עמדו על 10%, בלידים חמים תוכלו להקפיץ אותם ל40-50%!