איך למנוע טעויות בגיוס לידים לעסק?

האם אתה מכבה שריפות או בעל עסק מצליח?

מאור לויאן שיווק דיגיטלי חכם

כשרוב הזמן אתה במחשבות של "איך לסגור את החודש" במקום איך לייצר (רשום מספר שבא לך) בחודש, אתה עסוק בלכבות שריפות.

בשביל שהעסק שלך יוכל לגדול הוא צריך מכירות, וכדי שיהיה למי למכור צריך ליצור זרם של לקוחות מתעניינים באופן קבוע ולעשות שיחות מכירה כדי להפוך
את אותם מתעניינים ללקוחות משלמים.

על פניו זה תהליך פשוט, שאמור להתנהל בצורה הבאה:

1) לעסק יש מוצר או שירות.
2) לקוח שרוצה לרכוש משאיר את הפרטים שלו בתור ליד.
3) נציג מבית העסק והלקוח משוחחים ונסגרת עסקה.

ולמרות זאת, יש כמה טעויות נפוצות שאני רואה שוב ושוב אצל לקוחות שיוצא לי לדבר איתם.
הטעויות האלו רלוונטיות לכל סוגי העסק אבל הם כואבות במיוחד בעסק שאין לו צוות מכירות גדול ובעל העסק צריך למכור בעצמו. במצב כזה, כל ליד הוא חשוב להצלחה של העסק.

ומצד שני, ליד לא טוב יכול לבזבז זמן ומשאבים יקרים אחרים לעסק.

הנה 3 הטעויות הנפוצות ביותר שעסקים עושים בקמפיין גיוס לידים ובתהליך המכירה: 
טעות מספר 1: משקיעים הון על לידים לא רלוונטיים, קרים או שרופים.
אם אי פעם פרסמת מודעה ישירה לאיסוף לידים, זה בטוח קרה גם לך.
שילמת סכום כסף לא קטן, עבור הפרסום בגוגל, פייסבוק וכו',

באמת קיבלתם כמה פניות של לקוחות פוטנציאליים.

אבל ברגע שאתם יוצרים איתם קשר, הם מתנהגים כאילו נפלתם עליהם מהשמיים.
חלק מתנערים ואומרים שהם לא השאירו פרטים בכלל.
לחלק אחר צריך להזכיר במשך כמה דקות על מה בכלל מדובר.

וחלק אחר כבר הספיקו לסגור עם המתחרים שלכם.

אז נכון, יש לכם עכשיו רשימה ארוכה של לידים ביד, אבל רובם בכלל לא רלוונטיים. ואתם נשארים באוויר עם השאלה "האם אני אמור לחזור אליהם עוד פעם או שאני אמור לעזוב אותם בשקט?"

זאת הרגשה לא נעימה וגם בזבוז אדיר של כספים. 

החוויה הלא נעימה הזו גורמת להרבה מאוד עסקים לחשוב שכל הפרסום הזה בכלל לא עובד, והם נשארים משועבדים להפניות או לשיווק פסיבי מפה לאוזן. זה מונע מהעסק שלהם לצמוח ולעזור להם להשיג את המטרה שלשמה הם פתחו אותו לראשונה.

למה זה קורה?

הסיבה הראשונה היא כי בקמפיין לידים ישיר, הלקוחות שמגיבים הם אלו שיש להם דחיפות גבוהה לרכוש, בגלל זה הם נוטים להשאיר פרטים בכל מיני דפי נחיתה וצור קשר באתרים. מי שנותן להם את ההצעה הכי זולה והכי מהר זוכה.
ולפעמים, הם בכלל לא זוכרים שהם השאירו פרטים כי זה היה פשוט צורך רגעי שנשכח ברגע שהם השאירו פרטים.

הדרך לפתור את זה היא לאסוף לידים שמתעניינים לרכוש את מה שאתם מציעים, עוד לפני שהדחיפות שלהם עולה. ברגע שאספתם את הליד, להמשיך לשמור איתו על קשר לאורך זמן, בעזרת דיוור במייל לדוגמה, עד שהוא יהיה מוכן לקנות. ברגע שהצורך שלו לרכוש יהיה בשיאו, נחשו מי יהיה הראשון אליו הוא יפנה… אליך!

הדרך שבה אנחנו יכולים להוזיל את מחיר הליד פי מאות אחוזים, היא לנסות להשיג פרטי לקוח מלאים (שם וטלפון). אנחנו מתחילים עם הצעה להירשם לערך חינמי עבור כתובת מייל בלבד.
ורק אחרי שיש לנו את כתובת המייל של הלקוח, אנחנו מציעים לו להתקדם לשלב הבא ולרכוש אחד מהמוצרים או השירותים שלנו. זאת דרך מעולה לאסוף המון לידים בעלות מאוד נמוכה, יחסית לקמפיין לידים ישיר.
– 
טעות מספר 2: לידים לא מבינים למה לבחור דווקא בכם. 
זאת אחת הסיטואציות הכי לא נעימות שעסק יכול לעמוד בפניהם. לקוח נמצא על הקו מול נציג מכירות או עם בעל העסק, ואז הוא מפיל את הפצצה ושואל… "למה שאני אבחר דווקא בך?" ובצד השני של הקו – דממה. רק לאחר כמה שניות, קול חלש וחסר בטחון מפציע. 

"הא… כי אנחנו הכי [טובים/זולים/מוכרים/ותיקים]?" עונה הקול בחצי תשובה, חצי שאלה.

אם לקוח פוטנציאלי מגיע למצב של שיחת טלפון עם נציג, הוא צריך כבר לדעת למה לבחור דווקא בך.
יכול להיות שאתם הזאב מוול סטריט, ויש לכם את היכולת למכור הכל. אני לא יודע….

אבל מה שאני כן יודע, זה שאם נציג המכירות צריך להתאמץ יותר מידי כדי להצדיק את עצמו ללקוח שצריך את המוצר או השירות, יש פה בעיה, והבעיה מתחילה עוד לפני שהלקוח בכלל מתעניין במה שאתה מוכר ומשאיר פרטים.

הסיבה שזה קורה היא כי עסקים רצים ישירות למכירה, בלי להעביר את הלקוחות הפוטנציאליים דרך תוכן שמסביר על העסק ולמה הוא ייחודי ובכך להשיג לידים חמים ואיכותיים. 
שלא תבינו אותי לא נכון… אין לי בעיה עם מכירות בטלפון או פנים מול פנים.
אבל בשוק תחרותי, כדאי לעשות הכל כדי ליצור הכרות ואמון מקדים עם הלקוח, עוד לפני השיחה.
– 
טעות מספר 3: לא שולחים חומרים מקדימים אחרי השארת פרטים.
אוקיי, אז נניח שקמפיין לידים ישיר עובד לך, איכשהו.

ואולי אתה לחוץ ללידים ולא בא לך להעביר את הלקוח תהליך עד הרגע שהוא ישוחח עם נציג בטלפון.
זה בסדר. אבל מה קורה מהרגע שהלקוח משאיר את הפרטים שלו, עד רגע שיחת המכירה עצמה?
אני אגיד לך מה קורה… הלקוח הפוטנציאלי שלך יחכה דקה או שתיים. ואז יעבור להשאיר את הפרטים שלו בעסק אחר. ואז בעוד אחד… ועוד אחד…

עד שמשהו אחר יתפוס את תשומת ליבו או עד שהעסק המהיר ביותר יתקשר. וזאת הטעות השלישית. 

אם כבר הלקוח השאיר את הפרטים שלו אצלך, שלחו לו משהו להתעסק איתו, עד שמישהו יצור איתו קשר. זה רלוונטי מאוד לעסקים בהם בעל העסק הוא גם איש המכירות וגם מי שצריך לספק את השירות ללקוח.

מאמן מכירות סיפר לי פעם על נתון מעניין, מסתבר שהזמן הטוב ביותר לחזור ללקוח שהשאיר פרטים הוא עד 3 שעות. אחרי זה, הלקוח פשוט מתקרר.

אז מה עושים?
במקום לתת ללקוח להתקרר, שלחו לו משהו חינמי שיתפוס את תשומת ליבו, ייתן לו ערך ויבסס את הסטטוס שלכם כמומחים בתחום.  

לסיכום

הקפידו להמנע מ- 3 הטעויות שרשמתי למעלה, ותשימו לב איך איכות הלידים שלכם משתדרגת בכמה רמות. תחשבו על זה לידים – כל אחד יכול לייצר, האתגר הגדול מגיע כשאנו רוצים לייצר לידים חמים, ואיכותיים. לידים איכותיים וחמים יחסכו לכם המון זמן על לידים לא רלוונטיים.
אם אחוזי הסגירה שלכם מלידים קרים עמדו על 10%, בלידים חמים תוכלו להקפיץ אותם ל40-50%!

יועץ או נותן שירות? רגע לפני שאנחנו נפרדים - שים לב לזה:

 המטרה שלך בשיווק העסק זה להביא את הפניות המדויקות ביותר לך כדי להגדיל את ההכנסה של העסק שלך.
ובמצב של היום כשהשוק פרוץ וכל אחד קורא לעצמו – ״סוכנות לשיווק בדיגיטל״ אני לא מתפלא שאתם כבר לא מאמינים יותר, מפחדים ולוקחים את הזמן להחליט, אבל כשאנחנו ב- 2020 (שנת הקורונה), השוק רותח מתמיד וכשעסקים נסגרים אחד אחרי השני אין מקום למשחקים, כל טעות יכולה לעלות ביוקר!
בשביל שהעסק שלך יוכל לגדול הוא צריך מכירות, וכדי שיהיה למי למכור צריך ליצור זרם של לקוחות מתעניינים באופן קבוע ולעשות שיחות מכירה כדי להפוך את אותם מתעניינים ללקוחות משלמים.
הבעיה היא שידוע לך שהאינטרנט מלא בלקוחות פוטנציאלים, שצריכים את המוצר או השירות שלך, רק שאין לך את הידע איך למשוך את הלקוחות האלו אליך בצורה נכונה, רווחית ובהחזר השקעה חיובי שזה מה שכל בעל עסק צריך!
..
שמי מאור לויאן ואני עוזר לנותני שירותים ויועצים להשיג לקוחות לעסק באופן קבוע ולהפוך אותם להכנסות דרך שיווק דיגיטלי חכם ועזרה במכירות!
..
אז אם רצית להגדיל את מאגר הלקוחות של העסק שלך? השקעת כסף בפרסום ולא קיבלת את התוצאות שרצית? אפילו אם ניסית בעבר לפרסם לבד או ניסית סוכנויות אחרות? אני רוצה לעשות איתך את זה אחרת!
אני מזמין אותך לקבל שיחת אבחון על שיווק העסק שלך ללא עלות. 
בשיחה עצמה:

1. נבצע ניתוח מקצועי על המצב הנוכחי שלך בתהליך גיוס הלקוחות.
2. נבדוק את מה שתוקע אותך עכשיו, ונזהה את ההזדמנות שלך לצמיחה מהירה.
3. נראה לך את הדרך הנכונה להשיג עוד לקוחות ולהגדיל את ההכנסות שלך באופן קבוע בכל חודש! 

חושב שזה משהו שיכול להתאים לך?
כל מה שצריך לעשות זה ללחוץ על הכפתור כאן למטה.