כתיבה שיווקית שמביאה תוצאות לא צריכה להיות עסק מסובך!

כתיבה שיווקית היא ללא ספק המכשול הגדול ביותר עבור מערך השיווק של עסקים רבים אבל אחרי שתעבור על הצ'קליסט כאן למטה זה כבר לא יהיה המצב אצלך!

מאור לויאן
שיווק דיגיטלי חכם

המסר שלכם חייב לבלוט

המדיה של היום מאפשרת לכם ליצור מערכת יחסים אישית עם הלקוחות הפוטנציאליים, המסר שלכם נמצא ממש מול הפרצוף שלהם – בין אם זה על מסך המחשב, במייל ישיר או אפילו דרך הטלפון.
כתיבה שיווקית היא ללא ספק המכשול הגדול ביותר עבור מערך השיווק של עסקים רבים אבל זה לא ממש חייב להיות ככה.
התוכן הוא המלך – המנטרה הזו נזרקת לאוויר כבר שנים על ידי טובי אנשי השיווק בעולם, ובצדק.
אבל בצ'קליסט הזה – אנחנו נדבר על תוכן שמניע לפעולה. תוכן שהמטרה שלו היא לגרום לגולש לבצע פעולה כלשהי (בעולם השיווק זה נקרא המרה – להמיר את הגולש ממבקר באתר ללקוח פוטנציאלי שיוצר איתנו קשר דרך הטופס, או לרוכש שקונה את המוצר שלנו, וכדומה).
שינויים קטנים בטקסטים שלנו, שהם ייצרו לנו תוצאות גדולות.
בצ'קליסט– אתייחס לכל מיני סוגים של טקסטים, ואתן דוגמאות, אולם גם אם הם לא רלוונטיים לך ישירות – אל תפספס את המסקנה, כי הכללים והעקרונות – נכונים לכל סוגי הכתיבה.
אז עם קצת מאמץ הנה מספר כללים שיעזרו לקופי שלכם לבלוט ולהתחיל להביא לכם תוצאות.

כלל מספר 1 - אנחנו זה לא הענין

מרבית בעלי העסקים נוטים לדבר על עצמם, וזו כמובן טעות. חשוב להם לכתוב בעמוד הבית מי הם ומה החזון שלהם.
עכשיו נסה לדמיין את הסיטואציה הבאה: אתה הולך ברחוב, נכנס לחנות פלאפונים ורואה את הטלפון שאתה מחפש לקנות כבר הרבה זמן, מגלה שהוא אפילו עולה חצי מכמה שחשבת לשלם כי יש מבצע בדיוק באותו זמן, אתה בודק אותו בכל צורה אפשרית, מגלה שהוא בדיוק הטלפון שאתה צריך, ואז כשאתה ניגש לקופה, שנייה לפני שהמוכרת שואלת אם תרצה משהו נוסף, אתה עונה לה: לפני שאנחנו ממשיכים, חשוב לי לדעת: כמה זמן אתם קיימים כאן? איך קוראים לבעלים של החנות ולאן העסק מתקדם בשנים הקרובות מבחינתכם? אין מצב נכון.
כל זה לא מעניין אותך, הדבר היחיד שמענין אותך זה אתה עצמך, והאם הטלפון הזה מתאים לך ולתקציב שלך. ברגע שהחלטת שכן אתה מוכן לבצע את הרכישה. ואם זו הדרך שלנו להתנהל כקונים (שזה הגיוני לחלוטין), למה אתה מתרכז בלספר על עצמך, במקום לדבר אל הקונה ולספר לו מה הוא יכול לקבל ממך? אז, מה לעשות?
לך לעבור על הטקסטים שלך, ובכל מקום שבו כתוב אנחנו ככה ואנחנו ככה תשנה את הנוסח ל: אתה ואתה ואתה ואתה. (הבנת את הנקודה)

כלל מספר 2 - מה יוצא לי מזה?

בהמשך לטיפ הקודם – כשהגולש צורך את התוכן שלך – הראש שלו נמצא על תחנת הרדיו מ.י.ל.מ מכיר את התחנה הזו? בטוח שכן, אבל לא בטוח שבשם הזה. אז אני אגלה לך שזה לא באמת השם של התחנה, זה ראשי תיבות של:
"מה יוצא לי מזה".

זה הדבר היחיד שמעניין את הגולש כרגע. הוא ממוקד בתוצאה שהוא רוצה להשיג או בפתרון לבעיה שיש לו כרגע, או בתשובה לשאלה שמעניינת אותו, וכל מה שמעניין אותו זה הוא, ולכן – אתה צריך לענות לו על השאלה הזו .
התמקדות ביתרונות המוצרים שלכם משמשת כשתשובה לשאלה הנפוצה בעולם "איך זה יעזור לי"?
הלקוחות הפוטנציאליים חייבים לקבל תשובה לשאלה הזאת לפני שהם פותחים את הארנקים.
אז מה עושים? לך לוודא שהטקסט שלך באמת עונה ללקוח שלך על השאלה הזאת.

כלל מספר 3 - להשתמש בתותחים הכבדים על ההתחלה.

להבדיל מארוחה מפנקת במסעדת יוקרה, שבה הרמה של המנות רק עולה משלב לשלב עד שמגיעים לקינוח המפנק. 
בכתיבה שיווקית אנחנו חייבים לתת את הקינוח על ההתחלה, או במילים אחרות אנחנו רוצים להשתמש בתותח הכי כבד שלנו על ההתחלה. הגולש שלנו רואה אלפי מסרים מדי יום, והוא חייב לסנן אותם כמה שיותר מהר.
אם נתחיל במשהו פשוט בהתחלה, ונשמור את ה"הכי טוב" שלנו לסוף הסבירות שהגולש לא יגיע לשם היא גבוהה.
לכן – אנחנו רוצים להציע את הקינוח שלנו מיד בהתחלה. 
אז מה עושים? הולכים לטקסט, עוברים עליו ומוודאים שהדבר שהכי חשוב לגולש שלנו לדעת נמצא על ההתחלה.

כלל מספר 4 - אין לי את כל הזמן שבעולם בשבילך.

רבים מבעלי העסקים מייצרים טקסטים ארוכים, שנמשכים ונמרחים בלי סוף, עד שבאמצע הטקסט
(אם הגולש בכלל מגיע לשם) הוא כבר שכח מה אנחנו רוצים ממנו ועל מה דיברנו.
ישנה טכניקה מסוימת שמשמשת למכירה באמצעות סיפור, ואז במקרה כזה אנחנו באמת נרצה לספר את
הסיפור לפני שאנחנו מגיעים להצעה שלנו.
אבל במרבית המקרים לגולש שלכם אין לו סבלנות ואין לו זמן, אז אם אתם רוצים להשיג את תשומת הלב שלו,
חשוב להגיע לנקודה מהר.
גם בטכניקת הסיפור – המטרה היא להתחיל את הסיפור כמה שיותר מהר, ולהגיע לנקודה כמה שיותר מהר.
זה לא אומר שזה צריך להיות באורך של מקסימום (X) מילים אבל זה כן אומר שאנחנו רוצים להוציא מהטקסט את כל מה שלא מקדם אותנו ולהישאר רק עם התכל'ס.
אין ממש נוסחה שמגדירה האם הקופי צריך להיות ארוך או קצר, אך בלי קשר לגודל – המסר חייב לעבור במהירות גבוהה.
לקוראים אין סבלנות לגלול 15 עמודי בלה-בלה כדי לקבל את מה שהם באמת רוצים.
אז, מה עושים? גשו לטקסט שלכם ותוודאו שאתם מגיעים לנקודה העיקרית שלכם הכי מהר שרק אפשר.

כלל מספר 5 - להיות ספציפים ולא כללים.

כשאנחנו מדברים אל הלקוח אנחנו חייבים לדבר איתו בצורה ספציפית ועל משהו ספציפי ולא להציג את המסרים
שלנו באופן כללי. לצורך ההמחשה הנה שני הדוגמאות הבאות:
משפט 1: מרבית הלקוחות שלנו חסכו אלפי שקלים בתשלומי הביטוח הפרטי שלהם בשנה האחרונה.
משפט 2: 94% מהלקוחות שלנו חסכו מעל ל- 800 ₪ בתשלומי הביטוח שלהם ב – 2018.
אז איזה מהמשפטים הללו נשמע יותר אמין?
כמובן שהשני, והסיבה היא שהוא מדבר על דברים ספציפיים – כמה זה מרבית הלקוחות? כמה כסף?
זה גם מחבר אותנו לטיפ נוסף שקשור לטיפ הזה – מספרים משדרים אמינות, תשתמשו בהם כשאתם יכולים.
לאיכות המילים יש משמעות אדירה, המוצרים והשירותים שלכם מעניינים, אבל הם לא הדבר הכי חשוב להדגיש בקופי שלכם. תבליטו את התכונות שמבדילות את המוצר שלכם מאחרים אך בראש ובראשונה תדברו על מה שהמוצרים שלכם יכולים לעשות עבור הלקוחות.
אז, מה עושים? גשו לטקסט שלכם, בדקו איפה אתם יכולים להשתמש בספציפיות והוסיפו אותו לטקסט.

כלל מספר 6 - לא לפזר הבטחות סתם!

הבטחה בפרסומות זה כלי מאוד חזק בעולם השיווק, אבל צריך לדעת לעבוד איתו נכון.
ניתן להבטיח תוצאה שהלקוח ישיג (כמו כמות הכסף שהוא ירוויח), אבל הגולש שלנו לא יאמין לנו אם ההבטחות שלנו לא מגובות בהוכחות. אנחנו צריכים להבין שהגולש שלנו מגיע אלינו סקפטי, לעיתים קרובות כבר מאוכזב, ובהרבה מהמקרים אפילו ציני. 
הוא מאוד היה רוצה להאמין לנו, אבל הוא צריך שאנחנו נעזור לו להאמין לנו. אז אם אתה יכול להוכיח את ההבטחה שלך תעשה את זה. אם לא עדיף שתבטיח כמה שפחות כדי שזה לא ייפגע בך ובאמינותך, או שתשיג עדות של לקוח שמוכיחה את הטענה שלך. ישנן כמה דרכים להבטיח דברים וליצור גם  תחושה שאסור לפספס את מה שאתם מציעים:
לקבוע תאריך יעד סופי ("המבצע בתוקף עד הראשון לחודש בלבד!"), ליצור הרגשה שהמוצר אוזל מהמלאי בקרוב ("30 יחידות אחרונות בלבד!"). לא משנה באיזו דרך תבחרו, תהיו כנים, אל תפרסמו תאריך יעד סופי שקרי רק כדי למשוך עוד לקוחות, אם הלקוחות ייתפסו אתכם על שקר, יהיה לכם קשה מאוד להרוויח שוב את אמונם…
וזו צרה צרורה לכל בעל עסק.
אז, מה עושים? גש לטקסט שלך, בדוק את ההבטחות שלך וכתוב אותן מחדש כדי שהן תהיינה אמינות,
צרף אליהן הוכחות והכי חשוב תשמור על אמינות.

כלל מספר 7 - דברו על התועלות ,ולא על מאפיינים.

מרבית בעלי העסקים נוטים ליפול למלכודת הזו ,ובמקום לדבר על התועלות של המוצר או השירות שהם מציעים
הם מדברים על המאפיינים שלו מבלי לקחת בחשבון שברוב המקרים המאפיינים לא מעניינים, מה שמעניין
את הלקוח זה מה הוא יקבל מהמוצר. 
רגע, אז מה ההבדל בעצם? התשובה היא די פשוטה.
מאפיין עונה לשאלה מה זה עושה? תועלת מסבירה לי למה זה חשוב, כלומר תועלת עונה לשאלה מה זה נותן לי?
לדוגמא:
להגיד שהקורס דיגיטלי ונעשה דרך המחשב – זו תכונות מאפיינות.
להגיד שניתן ללמוד מתי שאתה רוצה ולחזור על כל שיעור כמה פעמים שאתה רוצה – זו תועלת.
להגיד שהמכונת כביסה עובדת ברמת רעש של 55 דציבלים – זו תכונה.
להגיד שהמכונת כביסה מרעישה פחות ממקרר ביתי – זו תועלת.
הבנת למה אני מתכוון נכון. אז, מה עושים? הולכים לטקסט, מחפשים איפה דיברנו על מאפייני המוצר (חברתנו תספק לך שירותי…) ומשכתבים את זה לתועלת (אתה לא תצטרך להתנהל מול… בעצמך אנחנו נעשה הכל עבורך ונחסוך לך הרבה זמן וכסף).

כלל מספר 8 - מה עושים, איך עושים ולמי פונים ??

מרבית בעלי העסקים והמשווקים מצפים שהגולש יבין בעצמו מה לעשות אחרי שהוא צורך את התוכן שלהם
(קורא את המאמר ,או רואה את המודעה שלהם) וזו כמובן טעות. ברוב המקרים יש לגולש מספר אפשרויות לפעול, ואם אנחנו רוצים שהוא יבחר במה שאנחנו רוצים, אנחנו צריכים להגיד לו מה אנחנו רוצים שהוא יעשה.
(ועדיף גם שנסביר לו מה יקרה אחר כך), בעולם השיווק זה נקרא הנעה לפעולה. לדוגמא – אם אנחנו רוצים שהגולש יצור איתנו קשר ויקבל מאיתנו הצעת מחיר, הטעות הנפוצה תהיה – לשים טופס צור קשר ולכתוב למעלה לקבלת הצעת מחיר צור איתנו קשר, הדבר הנכון יותר לעשות הוא לכתוב: לקבלת הצעת מחיר שלא תחזור או לקבלת הצעת מחיר מנצחת מלא את פרטיך בטופס ולחץ על הכפתור ואנו נחזור אליך בהקדם. לא משנה כמה הכתיבה שלכם מבריקה, אתם חייבים להחדיר בקוראים שלכם מוטיבציה לבצע פעולה.
אז, מה עושים? הולכים לטקסט שלנו, מחפשים את ההנעה לפעולה ומשפצים אותה ואם אין כזו (שזה גרוע מאוד) – מוסיפים אחת.

כלל מספר 9 - קופיי גם בדברים הקטנים.

אחד התחומים המעניינים בעולם הקופי בשנתיים האחרונות הוא תחום המיקרו קופי – קופירייטינג שמשתמשים בו לדברים קטנים.
קופירייטרים מקצועים גילו שהם בעלי משמעות רבה. ברוב המקרים, המונח מיקרו קופי מדבר על הודעות שהאתר שלנו עונה לגולש, אולם זה לא מוגבל רק בזה.
הנה כמה דוגמאות:
מכירים את הכפתור שמתחת לטופס יצירת קשר? ברירת המחדל שלו היא בד"כ שלח, ועסקים רבים משאירים אותו ככה.
אז איך ניתן להשתמש במיקרו קופי – משנים את הטקסט שלו ומחברים לתוצאה שהלקוח ביקש, לדוגמא, כותבים עליו "שלחו לי הצעת מחיר מנצחת" או "כן, אני רוצה את המדריך"
דוגמא נוספת היא – כשהטופס הזה נשלח, בד"כ מופיעה הודעת ברירת מחדל כמו: הטופס נשלח בהצלחה.
איך נשתמש במיקרו קופי כאן – משנים את הטקסט ומחברים לתוצאה רצויה, לדוגמא כותבים – "הצעת המחיר המנצחת תגיע אליך בשעות הקרובות" או "המדריך שביקשת בדרך אליך ויגיע בדק' הקרובות".
אז, מה עושים עכשיו? עוברים על הטקסטים שלנו, על האתר ועל עמודי הנחיתה, מאתרים את המקומות
שבהם ניתן להשתמש במיקרו קופי ומשנים בהתאם.

כלל מספר 10 - שמירה על רצף הגיוני

מרבית המשווקים לא מקפידים על פורמט הגיוני ונכון של התוכן שלהם ולא משנה אם מדובר בעמוד נחיתה או במאמר שהם כותבים, ובכך הם בעצם מבלבלים את הגולש ומפריעים לו לצרוך את התוכן שלהם.
הפורמט הפופולרי, זה שאנחנו רגילים לראות הוא: כותרת ראשית – >כותרת משנה – >תועלות – < הנעה לפעולה.
זאת אומרת – אנחנו אמורים לזהות הבדל בין הכותרת הראשית לבין כותרת המשנה (הראשית תהיה גדולה יותר מן הסתם), בין כותרת המשנה לעיקר הטקסט (הכותרת המשנית תהיה גדולה או מודגשת או גם וגם) ובין הטקסט לבין ההנעה לפעולה (ההנעה תהיה בולטת לעין). למרות זאת – יש משווקים רבים שלא מוודאים שאנחנו מזהים את הכותרות, או לחילופין שכותבים כותרת מתחת לטקסט, או הנעה לפעולה מעל הכותרת וכדומה. אם הגולש לא מצליח לזהות את הפורמט – ברוב המקרים הוא יפרוש מבלי לצרוך את התוכן שלנו, וחבל.
אז מה עושים? אל תנסו להמציא את הגלגל מחדש, עברו על הטקסט שלכם וודאו שהוא בנוי בפורמט הנכון.

עד כאן עשרת הטיפים לכתיבה שיווקית, אפשר להמשיך עוד ולתת לך עוד הרבה טיפים, אבל נראה לי שכאן יהיה המקום הנכון לעצור. זה לא קשה כמו שאתם חושבים פשוט דברו אל קהל היעד שלכם כאילו אתם מדברים לחבר. אתם תראו שכמות השיחות שלכם תשתפר, השורה התחתונה תבלוט ורמות הלחץ שלכם יצטמצמו, כי כתיבה שיווקית זה כיף. בנוסף רציתי לומר לך שאני שמח שהקדשת זמן לקרוא את המדריך שלי ואני מקווה שהכלים יעזרו לך להפוך את התוכן שלך לתוצאות.

רגע לפני שאנחנו נפרדים - שים לב לזה:

יועץ או נותן שירות? בוא נעשה סדר..
המטרה שלך בשיווק העסק זה להביא את הפניות המדויקות ביותר לך כדי להגדיל את ההכנסה של העסק שלך.
ובמצב של היום כשהשוק פרוץ וכל אחד קורא לעצמו – ״סוכנות לשיווק בדיגיטל״ אני לא מתפלא שאתם כבר לא מאמינים יותר, מפחדים ולוקחים את הזמן להחליט, אבל כשאנחנו ב- 2020 (שנת הקורונה), השוק רותח מתמיד וכשעסקים נסגרים אחד אחרי השני אין מקום למשחקים, כל טעות יכולה לעלות ביוקר!
בשביל שהעסק שלך יוכל לגדול הוא צריך מכירות, וכדי שיהיה למי למכור צריך ליצור זרם של לקוחות מתעניינים באופן קבוע ולעשות שיחות מכירה כדי להפוך את אותם מתעניינים ללקוחות משלמים.
הבעיה היא שידוע לך שהאינטרנט מלא בלקוחות פוטנציאלים, שצריכים את המוצר או השירות שלך, רק שאין לך את הידע איך למשוך את הלקוחות האלו אליך בצורה נכונה, רווחית ובהחזר השקעה חיובי שזה מה שכל בעל עסק צריך!
..
שמי מאור לויאן ואני עוזר לנותני שירותים ויועצים להשיג לקוחות לעסק באופן קבוע ולהפוך אותם להכנסות
דרך שיווק דיגיטלי חכם ועזרה במכירות!
..
אז אם רצית להגדיל את מאגר הלקוחות של העסק שלך? השקעת כסף בפרסום ולא קיבלת את התוצאות שרצית? אפילו אם ניסית בעבר לפרסם לבד או ניסית סוכנויות אחרות? אני רוצה לעשות איתך את זה אחרת!
אני מזמין אותך לקבל שיחת אבחון על שיווק העסק שלך ללא עלות. 
בשיחה עצמה:
1. נבצע ניתוח מקצועי על המצב הנוכחי שלך בתהליך גיוס הלקוחות.
2. נבדוק את מה שתוקע אותך עכשיו, ונזהה את ההזדמנות שלך לצמיחה מהירה.
3. נראה לך את הדרך הנכונה להשיג עוד לקוחות ולהגדיל את ההכנסות שלך באופן קבוע בכל חודש! 
חושב שזה משהו שיכול להתאים לך?
כל מה שצריך לעשות זה ללחוץ על הכפתור כאן למטה.